Mijlpalen hoofdmerk FotoCadeau.nl
Mijlpalen
"Een jongensdroom" zo noemt Halbe Boersma, de ondernemer achter hoofdmerk FotoCadeau, de groei die hij met zijn bedrijf doormaakte. In een notendop worden hieronder, per jaar, de mijlpalen beschreven:
2004
Halbe Boersma schrijft CanvasCompany.nl in bij de KvK in Amsterdam;
In november is de website klaar, voor het bedrag van 600 euro heeft student Bas Sandee uit Zwolle een site gemaakt die boven verwachting mooi is;
Vanuit een appartementje in Amsterdam wordt de Nederlandse canvasmarkt veroverd;
Vanaf het begin loopt het storm en al snel worden familie en vrienden ingeschakeld om alle bestelde canvasdoeken op tijd bij de klant te krijgen.
2005
We verhuizen naar een oude school in Burum (Friesland);
De eerste officiële medewerker komt op de loonlijst te staan, het is “Tante Yke”;
CanvasCompany krijgt een samenwerking met Visa creditcards en komt met een aanbieding in 1.700.000 flyers;
We groeien zo hard, dat we 20 keer de voorspelde omzet halen.
CanvasCompany wint zowel de publieks - als de juryprijs bij de verkiezing van Jonge Ondernemer Prijs van het Noorden (Friesland, Groningen en Drenthe);
2007
We hebben een samenwerking met Milka. De aanbieding komt op 1.400.000 chocolade repen. Ons logo staat op de verpakking en daar zijn we maar wat trots op;
Halbe Boersma staat in de top-10 van meest ondernemende Friezen;
2008
Naast de twee locaties in Burum waar gewerkt wordt, wordt er een extra opslagruimte gehuurd. Bij een test van het TV-programma Kassa, staat CanvasCompany in de top 3 qua prijs-kwaliteitsverhouding.
De drie locaties in Burum worden ingeruild voor 1 pand in Kollum;
De website TuinposterOpMaat.nl ziet het levenslicht. Op deze website kan de consument zijn of haar eigen foto op een tuindoek afdrukken of de klant kiest een foto uit de galerij;
2011
Marcel Hamstra en Sierk van Lingen kopen allebeide een derde van CanvasCompany BV;
2012
Samenwerking met wereldkampioen Judo Dennis van der Geest, hij wordt gedurende een jaar het gezicht van CanvasCompany.nl.
2013
FotoOpHout.nl wordt gelanceerd.
2014
De website FotoOpAluminium.nl wordt gelanceerd; de Nederlandse specialist met de meeste keuze qua soorten en formaten foto op aluminium.
De website Lieblingsfoto.de wordt gestart om zo ook op de Duitse markt onze fotoproducten aan te bieden. Lieblingsfoto.de ontvangt in hetzelfde jaar nog het Trustedshops certificaat.
2015
FotoCadeau.nl is genomineerd voor de Verkiezing Friese Onderneming van het jaar 2015 en behaalt de finale!
2016
Al snel volgen ook de websites Wereldkaarten.nl en Weltkarten.de. Een webshop die je maar liefst 50 verschillende wereldkaarten aanbiedt. Verdeeld in 4 categorieën: Historisch, Gedetailleerd, Trendy en Kind. Op deze manier heb je al je verre avonturen dichtbij aan jouw muur.
Bekijk ook: ONZE WEBSHOPS, ONZE CULTUUR, MIJLPALEN, IN DE MEDIA, HOE HET WERKT en WERKEN BIJ